Hjemmeside for Bluesnews

KOMENT har bidratt med sin spisskompetanse og vært pådriver i arbeidet med å utfordre magasinet Bluesnews til å ta web på alvor, og dermed tenke nytt og langsiktig.

Gjennom 22 år har Bluesnews produsert 5 årlige utgaver med ca 100 sider stoff pr utgivelse, basert på 1 ansatt og en serie idealistiske bidragsytere. Dermed har fokus naturlig nok vært rimelig analogt. Det er en jevn strøm av aktivitet i dette miljøet og det produseres innhold daglig, som faller mellom utgivelsene og publikums utallige FB-sider og grupper. 

Magasinet har nå for alvor tatt steget inn den digitale æraen, hvor noen tusen plateanmeldelser, et stort antall sider med artikler og diverse stoff er katalogisert, søkbart, tilgjengeliggjort og tilrettelagt for mobil, nettbrett og desktop på www.bluesnews.no.

Bluesnews er dermed godt rustet til å fungere både som et arkiv over lang norsk blueshistorie, og som en oppdatert, funksjonell reflektor over hva som foregår i det daglige blueslivet. 

Redaktør Rune Endal sier: ”Det har vært en flott erfaring å jobbe med kompetanse innenfor denne type publisering, og vi har fått en løsning vi gleder oss stort til å bruke, lenge!”

En av hovedutfordringene har vært å rekonstruere og konvertere den tidligere hjemmesideløsningen, noe som best kunne sammenlignes med å holde en ”lekk båt flytende”, med ulike arkiver, lagringssteder og løsninger. 

Nå kan altså Bluesnews fortsette med det de egentlig vil; produsere aktuelt kvalitetsinnhold for sine lesere, og være historiebærer. Og apropos det, så skrives det historie i det norske bluesmiljøet november 2019, når de inntar Royal Albert Hall og arrangerer tidenes konsert med kremen av norske bluesartister.  The Norwegian Bluesadventure er et eget prosjekt som du kan lese mer om her: http://bluesadventure.koment.no

Ansvarlig for prosjekt:

Jan-Erik Ullevold Sveen // Senior Produsent Digital Oslo
+47 909 88 263
jan-erik@koment.no

Synne Broch Almqvist // Digital Markedsfører Oslo
+47 934 22 848
synne@koment.no

Morten Johansen // Leder Oslo
+47 411 23 456
morten@koment.no

Bluesnews

Flere eksempler

7-Eleven

På oppdrag fra 7-Eleven har vi utviklet 7-Eleven Norge sin offisielle hjemmeside og deres fanpage på Facebook. 

Narvesen

På oppdrag fra Reitan Convenience Norway har vi utviklet Narvesens offisielle hjemmeside, med bl.a kartsøk og egen del for å søke etter magasiner og blader. 

Hjemmeside for Bluesnews

KOMENT har bidratt med sin spisskompetanse og vært pådriver i arbeidet med å utfordre magasinet Bluesnews til å ta web på alvor, og dermed tenke nytt og langsiktig.